Započeo drugi deo jednogodišnje antipušačke kampanje 2008/2009. godine
Udružimo se svi zajedno protiv duvanskog dima!
Drugi deo kampanje posvećene zaštiti stanovništva od duvanskog dima 2008./2009.,počeo je krajem avgusta oglašavanjem putem 160 bilborda širom Srbije pod sloganom ”Izbaci duvanski dim”.
Ova faza kampanje poznata je i kao ”bela faza” i nju, kao i završenu ”crnu fazu” prati distribucija promotivnog materijala, TV spotova džinglova, bilborda, oglasa brendiranih autobusa sa sloganom: ”Izbaci duvanski dim”. Njen cilj je takođe i pre svega kontinuirano skretanje pažnje široke javnosti na štetne posledice izlaganja duvanskom dimu, odnosno tkz. pasivnom pušenju, a usmerena na sve kategorije stanovništva.
Svetska zdravstvena organizacija traži od svih zemalja da radna i javna mesta budu potpuno bez duvanskog dima, kako bi se izlaganje nepučača duvanskom dimu smanjilo ili potpuno eliminisalo.To se postiže usvajanjem nove zakonske regulative kojom se potpuno zabranjuje pušenje na svim javnim i radnim mestima, uključujući i ugostiteljske objekte. Zaključak Svetske zdravstvene organizacije jeste da ne postoji siguran nivo izlaganja ljudi duvanskom dimu, pa je potpuna zabrana pušenja jedina efikasna mera koju uvodi sve više zemalja.Ovim zabranama mora da prethodi medijska kampanja, kako bi se stanovništvu objasnilo zašto je neophodno da se takvi zakoni donesu i kakve će koristi imati od takve zabrane.Upravo je i to još jedan od ciljeva pokrenute kampanje.
Nažalost,svakodnevno suočeni sa situacijama gde se direktno ili indirektno krše postojeće odredbe zakona koji su na snazi u oblasti kontrole duvana, posebno Zakona o zabrani pušenja u zatvorenim prostorijama (SG RS br.101/2005.), a svesni posledica tog istog kršenja, apelujemo na svest svih pušača, a posebno roditelja, zdravstvenih, prosvetnih, javnih i svih ostalih radnika da nepušenjem sačuvaju sopstveno i zdravlje svih koji žive i rade u njihovom neposrednom okruženju.
Preporuka je da se akcenat pri planiranju aktivnosti stavi na medijsku promociju kampanje, pored redovnih aktivnosti u zdravstvenim ustanovama i široj zajednici. Za tu namenu napravljen je interesantan spot za televiziju i džingl za radio, sa istoimenom porukom ”Izbaci duvanski dim” čije emitovanje kreće od sredine septembra.